• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Przedszkole Nr 25
"BAJKA" w Koninie

herb konina godlo polski Logo BIP

Data: 14.04.2021

Temat dnia: Co się dzieje w zagrodzie?

 

  • „Dziadek fajną farmę miał”- piosenka do posłuchania. 

  • „To dom dla…” – zabawa dydaktyczna.

R. rozpoczyna zdanie. Zadaniem dzieci jest je dokończyć i wybrać wśród obrazków ten, który jest rozwiązaniem. R. przygotowuje obrazki przedstawiające krowę, psa, kury i kaczki, konia, owcę, dom jednorodzinny.

Obora to dom dla…

Buda to dom dla…

Kurnik to dom dla…

Stajnia to dom dla…

Rolnik mieszka w…

dom 1dom 1dom 1dom 1

kury i kaczki

  • Realizacja projektu edukacyjnego. Działanie w przedszkolu – odpowiedź na pytanie: Jakie zwierzęta mieszkają na wsi? Można wspomóc się planszą.

 zwierzeta na wsi

  • „Dlaczego cielę ogonem miele?” – słuchanie wiersza Wandy Chotomskiej.

Dlaczego cielę ogonem miele

Wanda Chotomska

W cielętniku stoi cielę

i ogonem w kółko miele.

Prosiak wyrwał się z chlewika:

– Czy to cielę spadło z byka?

Nikt ogonem tak nie miele,

więc dlaczego miele cielę?

Przyszła koza, furtkę bodzie:

– Pewnie nudno mu w zagrodzie.

Mnie się zdaję, że to cielę

z nudów tak ogonem miele.

– Z nudów?

– Z nudów!

– Może z głodu?

Wlazło cielę do ogrodu,

zjadło mlecz i seradelę

i ogonem dalej miele.

Przyleciała gęś z gąsiorem.

– Czy to cielę nie jest chore?

Może zjadło wilcze ziele

i ogonem przez to miele?

– Wilcze ziele? Nie, aniele,

ciele jadło seradelę.

– Może zjadło jej za wiele?

– Może to przez decybele?

– Może to jest tik nerwowy?

– Może tęskno mu do krowy?

Przyszły kury, indyk, kaczor,

wszyscy gdaczą, meczą, kwaczą,

strasznie martwią się cielęciem

indyk z kozą, gęś z prosięciem.

Aż z pastwiska przybiegł źrebak

i rzekł:

– Martwić się nie trzeba,

tylko trzeba spytać cielę,

czemu tak ogonem miele.

No, bo jeśli w kółko miele,

ma w tym chyba jakieś cele.

– Mam – kiwnęło głową cielę –

robię muchom karuzelę.

 Rozmowa na temat wiersza. R. wyjaśnia dzieciom trudne słowa (seradela – gatunek rośliny, decybele – tu: hałas), zadaje dzieciom pytania: O czym jest wiersz? Czego chcą się dowiedzieć zwierzęta? Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu? Jakie odgłosy wydają te zwierzęta? Co zaproponował źrebak? Dlaczego cielę ogonem miele?

Marta Marzec

  • „Wiemy wszystko o zwierzętach!” –zwierzęta wiejskie i ich potomstwo, film edukacyjny i quiz.

  • „Liczymy zwierzęta w gospodarstwie” – zabawa matematyczna.

R. przygotowuje liczmany np. (klocki, kredki, patyczki).  Dzieci manipulują nimi, dokładają, odkładają i rozwiązują zadania.

W chlewie są 4 świnie i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewiku?

W stajni stoją 4 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni?

W kurniku na prawych grzędach jest 5 kur, a na lewych grzędach są 3 kury. Ile kur jest razem?

W zagrodzie są 2 świenie, 2 krowy i 3 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?

  • „Zrob tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.

R. ma do dyspozycji bębenek lub inny instrument. Dzieci słuchają, ile razy R. uderzy w bębenek. Muszą wykonać tyle samo razy podane ćwiczenie: skłon, przysiad, pajacyk, podskok itd.

  • "Zwierzęta na wsi"- KP, ćwiczenia percepcji wzrokowej. 

zwierzeta na wsi percepcja wzrokowa

 

  • „Prosiaczek” – zabawa techniczna.

R. gromadzi dla dziecka opakowanie po jogurcie dwukomorowym, kolorowy papier, klej, mazaki. Z pojemników po jogurcie dzieci formują kształt zwierzątka. Głowę stanowi mniejsza część opakowania po jogurcie. Dzieci wycinają elementy: ryjek, kończyny, ogon – doklejają je w odpowiednich miejscach. Mazakiem rysują zwierzątku oczy i dziurki w nosie.

Magdalena Wilamowska

facebook