Praca wychowawczo- dydaktyczna w grupie będzie opierała się na założeniach
i wymogach obowiązującej podstawy programowej, według której celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania- uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.            
Naszą realizację podstawy programowej będzie wspierał Program wychowania przedszkolnego „Nasze Przedszkole” wydawnictwo MAC, M. Kwaśniewskiej i W. Żaby- Żabińskiej.
       Nasz grupa to „MISIE” - po 4 i 5 lat mamy, w kolorowej, pięknej sali codziennie się spotykamy. Tutaj się bawimy i tu pracujemy, tajemnice roślin i zwierząt poznajemy. Jesteśmy ciekawi i ludzi i świata, w naszej grupie zabawa z nauką się splata. Chcemy wiele poznać, zrozumieć i wiedzieć, by móc potem w szkole o tym opowiedzieć.Chętnie tańczymy , piosenki śpiewamy- bo dużo energii do zabawy mamy. W kącikach naszej sali gry, puzzle mieszkają i codzienne zabawy nam urozmaicają. W kąciku artystycznym plastyczne cuda mamy- i przez to talenty nasze rozwijamy. Staramy się bawić grzecznie i w zgodzie, ale czasem staje coś nam na przeszkodzie. Lecz trzy słowa magiczne dobrze już znamy: proszę, dziękuję, przepraszam- często używamy…. Kiedy posiłki do sali się wnosi, wokół smakowity zapach się unosi. Wszystko z talerza z apetytem zjadamy i o dokładkę z uśmiechem wołamy.Kiedy już atrakcji troszkę dosyć mamy przy ciekawej książce odpoczywamy.
A po takim relaksie buzia się uśmiecha, jeszcze smaczny podwieczorek… i już mama, tata czeka.

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc STYCZEŃ

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.

Zapamiętanie cech typowych dla zimy.

Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.

Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – przeliczanie sylab w wyrazach.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – przeliczanie dźwięków.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów. Wysłuchiwanie głosek  p,y,b w wyrazach (5-latki)

Budzenie zainteresowania życiem ludzi w innych strefach klimatycznych.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.

 

RODZIC W ROLI EKSPERTA- SPOTKANIE Z MAMĄ ANASTAZJI, WYKONANIE OZDÓB ŚWIĄTECZNYCH

RODZIC W ROLI EKSPERTA- SPOTKANIE Z TATĄ WOJTKA, POZNANIE ZAWODU POLICJANTA

SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM

PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT- UBIERAMY CHOINKĘ

"PARASOLKI"- JESIENNE SPOTKANIE Z RODZICAMI POŁĄCZONE Z WARSZTATAMI PLASTYCZNYMI

WARSZTATY CHEMICZNE- EKSPERYMENTOWANIE

RODZIC W ROLI EKSPERTA- SPOTKANIE Z MAMĄ STASIA, POZNANIE ZAWODU ŻOŁNIERZA

BARBÓRKA- DZIEŃ GÓRNIKA

KONKURS LIDA: "TWORZYĆ KAŻDY MOŻE"- WYKONANIE ŚWIĄTECZNEJ MAKATKI PRZEZ ANASTAZJĘ Z MAMĄ

UDZIAŁ W I ETAPIE OLIMPIADY SPORTOWEJ Z BOLKIEM I LOLKIEM- ZDOBYCIE I MIEJSCA

 RODZIC W ROLI EKSPERTA- SPOTKANIE Z MAMĄ OLIWERA, MASAŻYKI TERAPEUTYCZNE

RODZIC W ROLI EKSPERTA- SPOTKANIE Z TATĄ STASIA, POZNANIE WYGLĄDU I ŻYCIA JASZCZURKI

PROJEKT LIDA- WARSZTATY CERAMICZNE

AKCJA "CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM"- MAMA WOJTKA

OGLĄDAMY TEATRZYK "PRZYGODY WILKA I ZAJĄCA" W KDK

ROBIMY ZAPASY NA ZIMĘ- KISZENIE OGÓRKÓW

ZABAWY Z OKAZJI DNIA CHŁOPCA

ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

 DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI